Planning & Logistics Manager

Foodjob Nordic søger en erfaren supply chain-profil til Midsona Danmark.

Midsona er en af Nordens førende leverandører inden for økologi og sundhed og står bag brands som Urtekram og Earth Control. Med en mission om at fremme det sunde liv tilbydes en bred portefølje af brands og produkter inden for fødevarer, økologi, personlige plejeprodukter, sundhed, helse og kosttilskud. Midsona har hovedkontor i Malmø, mens den danske organisation er baseret i Mariager og Tilst ved Aarhus. Ca. 250 af Midsona’s 850 ansatte arbejder i Danmark.

 

Stillingen

Midsona’s brede vifte af produkter produceres overvejende eksternt, hvorfor koordineringen med såvel leverandører som kunder er omfattende. Med reference til Head of Operations bliver du ansvarlig for såvel logistikfunktionen som supply planning/demand planning – en afdeling bestående af 7 medarbejdere. Du bliver desuden en del af Operations DK Management Team.

Funktionen/ansvarsområdet indebærer:

  • Personaleansvar for 7 medarbejdere fordelt på to lokationer
  • Budgetansvar for afdelingen
  • Optimering af lagerbeholdning ifht. kapacitetsbegrænsninger og omkostningseffektivitet
  • Ansvarlig for operationel planlægning af en række strategisk vigtige produktflows
  • Procesejer og ansvarlig for den lokale salgs- og driftsproces (S&OP)
  • Håndtering af daglig logistik

Arbejdet omfatter både driftsrelateret analyse, planlægning og opfølgning af prognoser samt de mere strategiske tiltag. Du står for fastlæggelse af service parametre og leveringsbetingelser samt implementering af styringsparametre/KPIer. Desuden er du ansvarlig for at initiere og sikre implementeringen af optimerings initiativer.

Du tilbydes en central rolle med mange kontaktflader både internt og eksternt og med mulighed for at præge

fremtidige strukturer og arbejdsgange. Kompleksiteten er stor og udfordringerne er mange, og det samme er udviklingsmulighederne.

Stillingen kan være baseret i enten Mariager eller Tilst ved Aarhus. Midsona Danmark tilbyder fleksible ansættelsesvilkår i en ambitiøs og resultatorienteret virksomhed med en uformel omgangstone og fokus på bæredygtighed og sundhed.

 

Kvalifikationer

Dit faglige fundament er formentlig en relevant uddannelse inden for produktion, planlægning og/eller supply chain management. Vi forventer, at du har både ledelsesmæssig og operationel erfaring med supply chain og logistik, og at du har en veludviklet forståelse for værdikæder og tilknyttede processer. Det er desuden vigtigt for succes i rollen, at du har erfaring med S&OP, og det er en fordel, hvis du har erfaring med planlægning inden for FMCG.

Du har gode IT-færdigheder (erfaring med M3 er en fordel), og du er i stand til at kommunikere problemfrit på både dansk og engelsk.

Som person er du pragmatisk og orienteret imod at omsætte strategier og initiativer til praktiske løsninger. Du arbejder selvstændigt og struktureret, og du har fokus på forbedringer. Som leder er du synlig, engagerende og uddelegerende, og du trives i en rolle med en bred kontaktflade på tværs af organisationen.

 

Mere information og ansøgning

For mere information kontakt Senior Advisor and Partner Martin Guldsø Alsted fra Foodjob Nordic på telefon nr. 2917 1009 eller e-mail mga@foodjobnordic.com.